Lopen lijkt misschien een activiteit die je elke dag doet, en dus iets wat je gewoon doet. Maar evenementen, waarbij een hele dag loopt, zijn niet zo gemakkelijk als het lijkt! Begin daarom op tijd met trainen en begin in je eigen tempo. Waar moet je op letten als je op het strand gaat lopen? Wij hebben een aantal tips voor je.

Focus op de positie van je schoenen en voeten

Hoe je jezelf houdt, en hoe je staat, zijn de twee belangrijkste aspecten van het lopen op het strand. Ja, ook wanneer je stevige wandelschoenen draagt. Je moet beginnen met je lichaam in een stevige positie te houden. Wanneer je onderuitgezakt bent, is de kans groter dat jouw rug bol gaat staan, dat jouw heupen en bilspieren verzwakt raken en dat je eerder zult omvallen. Je moet jouw heupen horizontaal houden. Hou ten tweede jouw schouders naar achteren en je hoofd omhoog. Niet alleen heb je dan een betere houding, maar de zon zal waarschijnlijk jouw nek raken en de wind zal jouw haar omhoog blazen. Houd je nek in een natuurlijke positie.

Concentreer je op de voet

Jouw voet is het belangrijkste onderdeel van het lopen op het strand. Plaats jouw voet zo dat hij net buiten jouw tenen staat. Plaats je aan de binnenkant van jouw sok. De voet zal de meeste weerstand ondervinden, waardoor jouw wandeling het langst zal duren. Het gewicht van jouw voet gaat naar jouw tenen, niet naar de hiel. Als je geen stevige en sterke voet hebt, zal je wandeling korter zijn. Je wilt geen bolle hiel, want dat geeft veel druk op jouw schenen.

Geef je voeten soms een beetje rust

Een woord van waarschuwing. Het strand is een hete plek. Hou daarom je voeten goed in de gaten en draag goede wandelschoenen. De zon zal waarschijnlijk heet zijn. De beste plaats om met je mooie wandelschoenen op het strand te wandelen is aan de zuidkust, vooral langs de zandduinen en in de richting van de zee. Hier waait waarschijnlijk een warm briesje. Doe je wandelschoenen eventueel uit om je voeten op adem te laten komen. Je zult de warmte van de oceaanwind tegen hun voetzolen kunnen voelen.

Pin It on Pinterest